Weer Peru & Ecuador - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Loes jong - WaarBenJij.nu Weer Peru & Ecuador - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Loes jong - WaarBenJij.nu

Weer Peru & Ecuador

Blijf op de hoogte en volg Loes

10 Maart 2016 | Ecuador, Quito

Het is alweer heel lang geleden dat ik iets geschreven heb! Tijd vliegt voorbij hier, ik zit alweer een poos in Ecuador! Maar eerst even terug waar ik was gebleven…

Na Bolivia gingen we weer de grens over naar Peru, naar Puno aan het titicacameer. Hier zijn floating islands, maar dat was echt de ergste dagtrip ooit! Het was zo nep, de ‘bewoners’ staan je zingend op te wachten en ze willen hun huis laten zien en je mag hun kleding aan en willen dingen verkopen aan je. Maar ach, het was zo nep dat het ook wel weer grappig was. Gelukkig is Puno een van de beste carnavalspakken van Peru. De parade was echt super leuk, gezellig, harde muziek van het orkest, iedereen dansen! Zelfs in de regen gaan ze door, want anders word je ook gediskwalificeerd… time management kennen ze natuurlijk niet, want in de avond moesten er nog steeds 60 groepen langskomen terwijl ze eigenlijk 11 uur klaar zouden zijn…

Hierna zijn we door gegaan naar Arequipa, een hele mooie, beetje Spaans uitziende stad. Hier heb ik een tour naar de colca canyon gedaan en ook condors gezien. Daarna liet ik Lotte en Suzanne achter en ging ik weer alleen verder naar Lima, als tussenstop om naar het noorden van Peru te gaan. Ik bleef uiteindelijk een dagje langer in Lima omdat ik zo dom was geweest om de bus een dag later te boeken, waar ik pas achter kwam toen ik al op het busstation stond... maar oké, de dag erna ben ik dus naar Trujillo gegaan, en ik sliep ik Huanchaco aan het strand. Heel erg warm ineens vergeleken met alle weken daarvoor! Dit was echt een surfersdorpje en voor de rest eigenlijk niet heel veel te doen. Dus ik deed maar een dagtour naar wat pre inca ruïnes die eigenlijk heel saai waren. Dus ik ging maar door naar Mancora wat het mooiste stranden van Peru schijnt te zijn. Hier was het ook suuuper warm dus was blij dat het hostel een zwembad had, want de golven in de zee waren te hoog om in te zwemmen. Hier heb ik gezwommen met schildpadden! Wel heel toeristisch maar het was wel super leuk! En heel stiekem een heel klein beetje eng want ze zijn rond 1 meter groot en zwemmen onder je, naast je, tegen je aan en zo!

Toen was het tijd om naar Ecuador te gaan! Ik had niet verwacht dat er zoveel mensen om 4 uur ´s nachts de grens over gaan! Het duurde echt super lang! Ook leuk aan de bussen hier, de chauffeur is verantwoordelijk om de wc schoon te maken dus dan doen ze de wc gewoon lekker op slot ´buiten gebruik. Eerst ben ik naar Cuenca gegaan, het verbaaste me echt hoe modern Ecuador eigenlijk is vergeleken met Peru en Bolivia. Maar ook een stuk duurder. Hier dacht ik even super cultureel te doen en ben ik naar een museum gegaan (gratis natuurlijk, blijf een echte Nederlander). Ik ben maar één nachtje in Cuenca gebleven want had veel meer zin om naar het strand te gaan!

Een heerlijk weekje lekker niet doen! Eerst ben in naar Montanita gegaan wat eigenlijk een beetje een soort van Thailand was. Toeristen gaan er alleen maar heen voor het strand en om te surfen. Daarna ben ik doorgegaan naar Puerto Lopez, ook aan de kust. Hier heb ik een tour gedaan naar isla de plata. Op zich wel grappig, want plata betekend zilver, maar het eiland heet zo omdat de rotsen helemaal onder vogelpoep zitten en dat dat dus ´zilver´ lijkt. Dit is the poor man´s galapagos en hier zag ik dus ook de blue footed boobies, super raar om te zien hoe blauw die voeten zijn! Vanuit de boot hebben we ook nog even gesnorkeld, veel vissen gezien en ook nog wat schildpadden. Daarna ben ik naar Canoa gegaan, wat een klein vissersdorpje is. Super chill dorpje en het hostel lag aan het strand. Natuurlijk gelijk verbrand ook al was het bewolkt en regende het...

En toen werd het tijd om naar Quito te gaan! Eigenlijk had ik niet zoveel zin om het strand te verlaten, maar ja, ik moest toch echt gaan want het vrijwilligerswerk begon! Ik werk voor een project dat Local Dreamers heet, opgezet door twee Nederlanders. Er zijn dus ook vooral Nederlandse vrijwilligers. Het is echt een super leuke groep mensen en heb het heel erg naar mijn zin. Hier geef ik Engelse lessen, ik maak lesmateriaal voor de lessen en probeer het systeem, wat hier natuurlijk niet bestaat een beetje op te zetten, qua in dropbox alle gemaakt materialen opslaan en een planning maken voor de aankomende maand, toetsen maken etc. Daarnaast help ik ook mee met de voetbalschool en één keer in de week geven we zwemles. En ik dacht nu ik hier toch nog ben volg ik ook nog maar wat Spaanse lessen.

Oftewel ik heb het hier super naar mijn zin! Alleen jammer dat het zoveel regent en Quito toch een stuk kouder is dan verwacht... Maar ja, nog 2 weken hier en dan komt Jessica en gaan we daarna naar Colombiaaaaa!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 13548

Voorgaande reizen:

13 December 2015 - 20 April 2016

Zuid-Amerika

31 Januari 2014 - 15 Juni 2014

Masterthesis in Zuid-Afrika

31 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

Studeren in Maleisië!

Landen bezocht: