Avonturen in Ecuador! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Loes jong - WaarBenJij.nu Avonturen in Ecuador! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Loes jong - WaarBenJij.nu

Avonturen in Ecuador!

Blijf op de hoogte en volg Loes

26 Maart 2016 | Ecuador, Quito

Daar ben ik weer! Ik zit nu alweer een maand in Quito en morgen zal mijn laatste dag ik Ecuador zijn, tijd vliegt echt voorbij hier! Maar natuurlijk ben ik hier wel lekker weekendjes weg geweest.

We zijn naar Tena geweest, dat is een stadje aan de rand van de jungle. Best wel warm ineens vergeleken met Quito. Hier zijn we wezen raften wat super leuk was! Omdat het regenseizoen is staat de rivier namelijk hoger en ik ben zelfs nog uit de boot gevallen! We hadden het plan om ‘s avonds uit te gaan, maar nadat we allemaal ‘even’ gingen rusten waren we allemaal in slaap gevallen… om 9 uur… dus tot zover een wilde nacht uit! De dag erna waren we wel super actief om een hike door de jungle te doen en hierbij moesten we ook met touwen watervallen opklimmen. Aan het begin van de hiken hadden we ook erg mooie verf op ons gezicht van een of andere fruitsoort, het zag er niet uit nadat we nat geworden waren!

Door de weeks was ik natuurlijk druk met het project, waar ik bijna altijd van 10 tot 6 was. Lessen geven gingen heel goed alleen was het echt onhandig qua niveau verschil. Sommige kinderen konden nog maar net tot 10 tellen en dat was het en anderen konden ook al wel zinnen maken. Niet echt praktisch in één klasje… De zwemlessen waren ook erg leuk, ik gaf les aan de oudere kinderen van ongeveer 10 jaar. In de Engelse les en tijdens voetbal hebben de jongetjes een grote mond maar wel schattig om te zien dat ze in het water erg onzeker en een beetje bang zijn.

Het weekend daarna zijn we naar Quilotoa geweest, een super mooi kratermeer en mega blauw. We zijn helemaal naar beneden gelopen, maar eigenlijk was het bovenaan mooier! We sliepen in Latacunga om de volgende dag met een Nederlandse tour naar het Cotopaxi park te gaan. Hier hebben we paardgereden, 4 uur lang, meeegaaa spierpijn de dagen erna! En veel blauwe plekken! Maar het was super leuk, goed verzorgde paarden en heel veel gegaloppeerd. We zijn echt niemand anders in het park tegengekomen, zo ontzettend groot. De paarden hebben geknipte haren zodat ze niet verward worden met de wilde paarden die daar rond lopen. De paardjes mogen namelijk vrij rondlopen en worden dan met een motor opgezocht en gevangen als er een tour is. We hadden echt ontzettend veel geluk met de vulkaan, hij was namelijk helemaal niet zichtbaar maar toen we even pauze hielden gingen de wolken enigszins weg, en toen we weer verder gingen kwamen de wolken er weer voor. Dit is blijkbaar de grootste actieve vulkaan ter wereld.

En toen was Jessica er! We zijn gelijk het weekend weggegaan naar Baños samen met een paar mensen van mijn project. Dit is echt een toeristisch dorpje waar heel veel te doen is! We wilden eigenlijk vrijdagavond al gaan, maar de weg was geblokkeerd of zo, dus konden we de volgende dag pas gaan. Maar daar aangekomen konden we gelijk gaan canyoning! Dit is abseiling van watervallen, echt heel leuk om te doen! De ochtend erna zijn we ’s ochtends naar ‘de schommel naar het einde van de wereld’ gegaan, helaas was het super bewolkt en zagen we alleen maar grijs in plaats van een mooi uitzicht die je kunt ‘beschommelen’. Daarna gingen we met de mountainbike verder, maar het begon heel hard te regenen, dus we zijn maar weer naar het dorpje terug gegaan. Eigenlijk wilden we paar uur verder fietsen langs watervallen, maar ja met zoveel regen is dat ook niet echt meer leuk. Later op de middag konden we nog wel gaan ziplinen! Met een kabelbaan door de bush bush zeg maar. Dit was echt heel leuk en ook nog 1 zipline op de kop gedaan!

Toen was mijn laatste week aangebroken in Quito! Ik heb nog snel even het historisch centrum gezien (heel slecht, ik was er een maand en had dat nog niet eens gezien…). En er was een belangrijke voetbalwedstrijd voor Ecuador, kwalificatie voor het WK tegen Paraguay. Wij hebben het in een bar gekeken, ook al speelden ze heel slecht, iedereen was zooo enthousiast! Echt leuk om te zien, de hele straten hingen vol met vlaggen en iedereen droeg geel! Het was echt super druk op straat, wel even een tegenstelling met vandaag. Omdat het paasweekend is, is iedereen op vakantie en de stad is echt leeg. En dan is het ook tijd voor Jessica en ik om te vertrekken! Op naar Colombia!!!

• 28 Maart 2016 - 20:59

Leo:

Hoi Loes.

Het wordt steeds spectaculairder wat we lezen, maar ook super gewoon.
    Straks wordt het tijd om Nederland te ontdekken. Kun je ook Spaanse les geven, zwemles en voetballen.
    Geniet van de mooie dingen die je ziet en de ontmoetingen die je hebt met anderen.
    We smullen super mee.
    We kijken uit naar je volgende superverhaal.

Leo en Joke