Lima & Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Loes jong - WaarBenJij.nu Lima & Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Loes jong - WaarBenJij.nu

Lima & Cusco

Blijf op de hoogte en volg Loes

18 Januari 2016 | Peru, Cuzco

Eindelijk naar Zuid-Amerika!!! Voor iedereen die niet weet wat ik daar ga doen, ik ga eerst in Peru, Cusco Spaans leren, door Bolivia reizen, dan vrijwilligerswerk in Ecuador en dan nog door naar Colombia.

Vlucht naar Lima was super mooi met uitzicht op bergen door de wolken heen. Eenmaal aangekomen in Lima met de taxi naar mijn hostel gegaan, in de file… Ik ben wel wat gewend qua hoe slecht mensen rijden in het buitenland, maar hier!!!! In Lima heb ik een city tour gedaan en naar wat marktjes geweest en een of andere grote rare oude tempel ruïne. In het centrum van de wijk Miraflores heb je een kattenpark, waar je dus heen kunt om katten te knuffelen, super grappig! We zijn ook de San Francisco kathedraal ingegaan waar tienduizenden botten liggen in de catacomben om te bekijken, best apart…

Lima is niet echt een interessant dus ik ben weer snel weer naar de volgende plek gegaan, Paracas. Hier zijn de ballestas islands, oftewel poor man galápagos islands. Super leuke boottocht gedaan en heel veel vogels en zeehonden gezien! ’s Middags hebben we een park tour gedaan, wat eigenlijk alleen woestijnachtig was. Wel met super mooie uitzichten op het water en flamingo’s en een rood strand. Na een nachtje hier ben ik doorgegaan naar Huacachina, een oase in de woestijn. Hier was het echt belachelijk warm en doe je de hele dag niets eigenlijk. Eind middag hebben we een buggy tour gedaan. Met een open auto voor 9 personen keihard door de woestijn gereden, echt een achtbaan gevoel! Telkens stopten we even om te sandboarden, de eerste paar keer staand en daarna op mijn buik want het was wel heel steil en ging echt keihard! Jammer genoeg ben ik hierna mijn camera verloren/vergeten/gestolen dus heb hier geen foto’s meer van…

Hierna ben ik door gegaan naar Cusco, super leuke stad! Waar je in Lima mega veel katten hebt, heb je in Cusco hele hondenroedels lopen! Eerst natuurlijk centrum verkend en alle markten, kerken, musea etc. in geweest. Weer een kerk met botten, chocolade museum en coca museum. In Cusco is er super veel regen en is het best wel koud, maar als de zon schijnt verbrand je ook gelijk, ook door de wolken heen eigenlijk… Ik moest wel echt wennen aan de hoogte, qua ademhalen, hoofdpijn en zo! Raar hoe dat werkt…. De eerste twee weken had ik privé les omdat ik de enige was die helemaal bij het begin moest beginnen. Spaans leren ging eigenlijk best wel snel! En wel zo handig want de meeste mensen in Peru spreken geen Engels. De andere twee weken had ik groepsles. Wat heel leuk is hier, veel vrouwen lopen nog rond in traditionele kleurige kleding met een hoed en twee lange vlechten!

Ik zat natuurlijk met kerst in Cusco, dus met iedereen van de school hebben we een kerstmaaltijd gemaakt, heel lekker en gezellig! De school organiseert regelmatig activiteiten, zo heb salsa lessen gehad, maar ook pamfluitles! En natuurlijk een pamfluit gekocht! In het weekend ben ik naar de Machu Picchu geweest, want tja daar moet je natuurlijk wel heen! We zijn heen met de bus gegaan wat echt gekkenwerk was, tweerichtingsverkeer vlak langs een klif en mini bruggetjes, maar wel super mooi uitzicht! Daarna moesten we 3 uur lopen naar Aguacalientes langs het spoor. Toen we in de tunnel zaten zei ik voor de grap, zul je zien dat de trein er nu aankomt! En ja hoor! Dus maar goed aan de zijkant gestaan, trein rijdt daar niet zo hard. De volgende ochtend namen we de bus naar boven naar Machu Picchu, het was echt super mooi en groot! We zijn ook een stukje de Machu Picchu berg opgelopen maar het was er super bewolkt. Daarna zijn we teruggegaan met de trein.

In Cusco schijnt meestal ’s ochtends de zon en ’s middags regent het, zelfs af ent en hagel gehad! Gelukkig was het met oud en nieuw droog! Iedereen was in het geel, want dat hoort geluk te brengen. ’s Avonds waren we op plaza de armes, suuuuuuuper druk en overal vuurwerk en om 12 uur begint iedereen drie rondjes te rennen om het plaza, dus wij deden dat ook maar mee! Nja rennen, lopen rennen en vuurwerk ontwijken!

Bij Cusco ligt de sacrad valley, en daar ben ik een weekend geweest. We gingen een dag quad biken wat echt suuuuuper leuk was met geweldige uitzichten! Daar zijn we naar Moray geweest, oud Inca boerengebied en naar Moras, want zout wordt gemaakt. De dag erna hebben we een tour gedaan langs verschillende dorpjes en Inca ruïnes. Ook hebben we nog paardgereden langs saqsaywamam (wij spreken het uit als sexy woman), dit zijn ook Inca ruïnes. Uitzicht was heel mooi maar het paardrijden zelf was een beetje saai.

Mega lang verhaal! Sorry! Volgende keer zal ik even wat eerder schrijven, maar dan vanuit Bolivia!

  • 18 Januari 2016 - 18:36

    Joke:

    Klink allemaal weer fantastisch. Binnenkort kunnen wij, je op iedere toeristische straathoek op de panfluit horen spelen. Ha, ha!
    Heel veel plezier.
    Groetjes Joke

  • 18 Januari 2016 - 19:40

    Hilde:

    Suuuper leukkkkkk!! Al wist ik bijna alles al behalve dat je priveles had gehad nice! Veel plezier in Bolivia!! Xx en een knuffel van Juul

  • 19 Januari 2016 - 16:26

    Mamma:

    Leuk om je verhaal te lezen! Je hebt het dus heel goed naar je zin. (Wisten we natuurlijk al.)
    'k Heb je verslag doorgestuurd naar oma Emma. Kan ze ook mee genieten.

  • 19 Januari 2016 - 17:30

    Oom Kees En Tante Ria:

    wij worden jaloers ! Al dat moois wat jij daar ziet . wij zullen wel naar de mooie foto's kijken .Succes daar en veel plezier.(als je geld op is kan je altijd nog op je fluit spelen op straat leg gewoon je pet voor je neer met een paar geldstukken er in en misschien wordt er wel wat bij gegooid) groeten oom Kees en tante Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 13562

Voorgaande reizen:

13 December 2015 - 20 April 2016

Zuid-Amerika

31 Januari 2014 - 15 Juni 2014

Masterthesis in Zuid-Afrika

31 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

Studeren in Maleisië!

Landen bezocht: