Thailand - Phuket, Similan, Koh Samui/Phangan - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Loes jong - WaarBenJij.nu Thailand - Phuket, Similan, Koh Samui/Phangan - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Loes jong - WaarBenJij.nu

Thailand - Phuket, Similan, Koh Samui/Phangan

Blijf op de hoogte en volg Loes

12 Januari 2013 | Thailand, Phuket

We gingen met de bus weer naar Thailand, maar deze keer eerst naar Phuket. In Phuket Town aangekomen zagen we dat het nogal saai was, dus zijn we maar gelijk naar de andere kant gegaan naar Patong Beach. Eigenlijk hebben we hier helemaal niet zoveel gedaan en het was jammer genoeg ook niet erg mooi weer dus dagen op het strand doorbrengen zat er ook niet in! Phuket is veel te toeristisch en zelfs alle menukaarten kun je alle talen krijgen. Het is eigenlijk meer een Russisch dorp. Gelukkig was het uitgaan wel leuk, maar wel suuuuuuper druk. Na deze drukte hebben we maar besloten om naar de Similan Islands te gaan. Dit zijn (9?) eilanden waar je alleen met een tour heen kunt zodat de eilanden niet beschadigt worden. Het zag er dan ook super mooi uit! We hebben gesnorkeld, boottochten naar alle eilanden gemaakt en heerlijk gegeten. ’s Avonds liepen we over het eiland (wat dus een groot ’National Park’ is) en zagen we mega grote krabben, die blijkbaar bijzonder horen te zijn. En ook al was er 5 minuten daarvoor gezegd dat je ze niet mocht aanraken of met stokken opjagen, werd dat gelijk door een groep Russen gedaan (Ook al was er een Russisch gids die het ook uitlegde). We werden nogal geïrriteerd en we gingen maar slapen. ‘s Nachts sliepen we in een tent op het strand, wat nogal warm is, maar we hebben het overleefd! De dag erna hebben we eenzelfde relax dag gehad en er werd me zelfs een baan aangeboden als gids, met blijkbaar voor Azië een hoog salaris! Jammer genoeg moet ik toch echt naar huis in februari… Daarna zijn we naar Khao Lak gegaan en heeft een local (die we op de Similan Islands ontmoet hadden) ons rondgeleid en zijn we naar een gezellig strandbarretje gegaan met live Music. Volgende dag gingen we alweer naar Koh Samui, een ander toeristisch eiland, maar gelukkig zaten we aan de niet toeristische kant. Hier was het weer ook slecht en hebben we maar scooters gehuurd voor 2 dagen en het eiland verkend, wat watervallen en tempels gezien. We zijn ook naar een Full Moon Party geweest op het eiland Koh Phangan, oftewel je verft jezelf vol met glow in the dark verf en gaat feesten op een strand met veel te veel mensen. Met oud en nieuw zijn we ook weer naar Koh Phangan gegaan en het vuurwerk was super mooi! Er waren echt ontzettend veel mensen, waarbij je aan vele tienduizenden moet denken.
De dag na oud en nieuw hebben we maar geslapen en niets gedaan en een heeeeeeerlijke pizza op! Dat was lang geleden… In een Italiaans restaurant met Italianen en Italiaanse muziek! Dus ik was weer helemaal blij! De dag daarna weer een lange busrit terug naar Penang.
Hier in het appartement hebben wij ons altijd afgevraagd waar zo’n rood brandend knopje voor was.. Gelukkig zijn we er na 4 maanden achter gekomen dat dat voor een warme douche is… We vroegen ons altijd al af waarom wij een koude douche hadden en anderen in het complex niet!?
Terug uit Thailand moest ik toch echt wel gaan studeren, met tentamens in zicht! Ik heb er nu al 2 gehad en denk dat ik ze allebei wel gehaald heb, dus nog maar één te gaan! De 15e heb ik de laatste en dan vlieg ik naar Langkawi om Hilde te zien, en daarna door te reizen naar Singapore, Bali en Kuala Lumpur!!! Daarna jammer genoeg alweer naar Nederland, maar heb ik ieder geval nog 3 leuke weken in het vooruitzicht!

• 12 Januari 2013 - 15:33

Hilde:

Jaaaaaa ik heb dr zin in! Morgen stap ik op het vliegtuig... xx

• 18 Januari 2013 - 15:45

Joke:

Inmiddels al ontmoeting met Hilde gehad, naar ik aanneem. Wij wensen jullie nog een paar heerlijke weken samen, waarna we jullie verhalen vast nog een keer live gaan horen.