Langkawi & Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Loes jong - WaarBenJij.nu Langkawi & Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Loes jong - WaarBenJij.nu

Langkawi & Singapore

Blijf op de hoogte en volg Loes

24 Januari 2013 | Singapore, Singapore

Na mijn laatste tentamen ben ik gelijk naar Langkawi naar Soepkip II (a.k.a. Hilde) gevlogen om met mijn vakantie te beginnen. (Natuurlijk veel te veel gestudeerd afgelopen half jaar….) We hebben hier gewoon lekker rondgelopen, winkeltjes gekeken, op het strand gelegen en heerlijk gegeten en drankjes gedaan. De volgende dag hebben we een mangrove gedaan in een bootje door de jungle, veel apen gezien en een vleermuisgrot. We hebben de dag erna een scooter gehuurd en een waterval bezocht en naar Oriental Village geweest waar de cable car jammer genoeg gesloten was omdat het zo hard waaide. Dus zijn we maar naar een afgelegen strandje gegaan. Daarna was het alweer tijd om naar Penang te vliegen om al mijn spullen op te halen, om de volgende ochtend weer naar Singapore te vliegen! Hier sliepen we in Little India en hebben we lekker in de regen met paraplu rondgelopen. Daarna zijn we naar de Botanic Gardens geweest wat er denk ik een stuk mooier uitziet in de zon in plaats van onder de paraplu vandaan. De volgende dag zijn we naar Chinatown geweest wat er echt heel leuk uit zag aangezien het natuurlijk bijna Chinees Nieuwjaar is. Daarna gingen we naar Marina Bay met alle mega hoge gebouwen en een shopping mall. Hier zijn we ook nog naar de Gardens at the Bay geweest, maar dat waren we al snel zat omdat het nog steeds regende (Ik dacht dat het regenseizoen eindelijk voorbij was?!). ’s Avonds zijn we bovenop Marina Bay Sands Hotel geweest, dat ik een hotel met 3 gebouwen van 57 verdiepingen met een grote boot erbovenop. De lift ging zo snel dat onze oren zelfs dicht gingen zitten! Hier hadden we echt een suuuuper mooi uitzicht over de stad. En ook zelfs een beroemdheid ontmoet zonder dat we het wisten, hij speelt daar blijkbaar in musicals. Jammer genoeg hebben we de lichtshow gemist die erg leuk schijnt te zijn. We hebben alleen een paar lichtstraaltjes vanaf het dak van het hotel gezien. Daarna hebben we bij Clarke Quay gegeten. De dag erna scheen de zon een klein beetje en zijn we nog maar een keer naar Marina Bay gegaan en Clarke Quay waar overdag dus helemaal niets te doen is. Daarna hadden we ons in de tijd vergist waarop we vlogen die avond dus waren we veel te vroeg op het vliegveld om naar Bali te vliegen!