Introweek! - Reisverslag uit Pulau Pinang, Maleisië van Loes jong - WaarBenJij.nu Introweek! - Reisverslag uit Pulau Pinang, Maleisië van Loes jong - WaarBenJij.nu

Introweek!

Blijf op de hoogte en volg Loes

11 September 2012 | Maleisië, Pulau Pinang

Nou daar begon mijn reis dan. Eenmaal door de douane het vliegtuig in, ging ik op mijn plaats zitten en viel ik al gelijk in slaap zoals altijd. Toch weer even geprobeerd wakker blijven om een jetlag te voorkomen. Toen ik op Kuala Lumpur Airport aankwam moest ik eerst super lang lopen richting de bagage en dan ook nog een metro in om naar de Arrival hal te gaan. Vrij groot vliegveld dus! Nadat ik mijn koffer had gepakt ging ik richting de Departure hal, maar daar stond mijn aansluitende vlucht helemaal niet op de borden. Dus maar even nagevraagd en bleek dat ik op een andere terminal moest zijn wat een half uur er vandaan was! Toen ik aankwam op Penang Airport stonden er veel mensen van USM (Universiti Sains Malaysia) te wachten! Maar niet op mij….. Gelukkig hebben ze het international office kunnen bellen en werd ik snel opgehaald. Bij USM werd ik opgehaald door Mama Wendy en Papa en twee Finse jongens, waarmee ik toen ging lunchen en naar de supermarkt. Daarna naar het appartement gegaan wat er prima uit zag met een super mooi uitzicht! (twee kamers tenminste). Begin avond kwam huisgenootje Annemargriet al aan en de dag daarna mijn andere huisgenootje Eva.
Zondag begon de introductieweek en de eerste dag hebben we vooral de saaie dingen gedaan qua heeeeeel veeeeel informatie gekregen over hoe alles gaat lopen. De tweede dag deden we allerlei ice-breaking spelletjes wat wel leuk was om de andere internationale studenten te leren kennen. ’s Middags hadden we een soort speurtocht race idee over de campus, wat nogal warm is om 2 uur lang in de zon rond te lopen. De volgende dag hadden we de Penang tour. We gingen Met de bus naar Georgetown naar een of ander oud traditioneel Maleisisch huis genaamd Peranakan en daarna street art in een wijk van Georgetown. En nog het state museum bezocht waarna we naar de Spice Garden gingen. Na een lange hete dag gelukkig naar het Batu Ferringhi strand waar Eva en ik gingen parasailing! Wel apart om alle moderne gebouwen te zien aangezien veel oude gebouwen natuurlijk weggespoeld zijn door de tsunami paar jaar geleden! De rest van de avond hebben we een beetje rondgelopen op de nachtmarkt. De twee dagen daarna ging ik weer naar USM voor informatie over de cursussen die we kunnen volgens, tja studeren moet straks ook gebeuren jammer genoeg.. Zaterdag zijn we naar een grote shopping mall gegaan, waar het veel te koud is binnen! Het eten is allemaal ook erg lekker! Je hoeft natuurlijk nooit te koken! Het grappige is hier dat ze niet met stokjes eten, wat ik dacht, maar gewoon met hun handen! Best ingewikkeld met rijst...
We hebben gelukkig heel veel mooi weer gehad maar ook al een ‘koude’ dag met ontzettend veel regen. Ook hebben we veel feestjes gehad de hele week wat natuurlijk leuk is want dan leer je iedereen een beetje kennen! :D Heel zielig voor mijn huisgenootje dat ze met voedselvergiftiging in het ziekenhuis ligt dus daar gaan we vaak op bezoek! Voor de rest beginnen de colleges toch echt deze week! Ik zal eens snel wat foto’s posten!

  • 11 September 2012 - 13:41

    Jus:

    Jeeeeeeej eerste reisverslag van Loessie! Leuk om te lezen =D Maar wat bedoel je je hoeft niet te koken? Of was dat een grapje? :P En wat zielig voor je huisgenootje! Weet je al welke vakken je gaat volgen?

  • 11 September 2012 - 13:57

    Hil:

    soepkip!! leuk om te lezen. succes met koud warm koud warm koud warm koud warmmmmm!

  • 11 September 2012 - 14:06

    Sietske:

    Hoi Loes, leuk om je eerste ervaringen te lezen. Lijkt me lastig die temperatuurswisselingen.
    Wel erg jammer voor je huisgenootje die voedselvergiftiging. Jij at niet hetzelfde dus. Eten ze erg anders dan wij en kun je er achter komen waar het allemaal van gemaakt is? Succes daar en ik zie al uit naar je volgende verslag.
    gr van ons

  • 12 September 2012 - 21:49

    Joke:

    Al heel wat gedaan en gezien de eerste week. Inburgering lijkt mij zo te lezen geen probleem. Met de handen eten? Niet met pannekoekjes? Wel handjes wassen anders krijg je voedselvergiftiging. Have fun. Groetjes ook van Leo.

  • 24 September 2012 - 11:37

    Nel De Jong:

    Ha Loes,
    Wat heb je veel gedaan! Leuk om te lezen. En nu maar goed je spieren trainen, zodat je een volgende keer wel kunt voetballen.
    Groeten van mamma en natuurlijk van je vader

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 13576

Voorgaande reizen:

13 December 2015 - 20 April 2016

Zuid-Amerika

31 Januari 2014 - 15 Juni 2014

Masterthesis in Zuid-Afrika

31 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

Studeren in Maleisië!

Landen bezocht: