Perhentian Islands & Penang & Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Loes jong - WaarBenJij.nu Perhentian Islands & Penang & Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Loes jong - WaarBenJij.nu

Perhentian Islands & Penang & Cameron Highlands

Blijf op de hoogte en volg Loes

15 Oktober 2012 | Maleisië, Cameron Highlands

Donderdagavond gingen we met een hele groep richting de Perhentian Islands, wat aan de oostkant van Maleisië ligt. De nachtbus was echt verschrikkelijk aangezien de chauffeur het erg leuk vond om elk uur te stoppen, alle lichten aan te doen en de hele rit techno muziek op te zetten. Maar ja, ’s ochtends uiteindelijk aangekomen op het kleine eiland Kecil op Long Beach, wilde ik een duikcursus doen om PADI te halen, alle formulieren ingevuld, zeggen ze op het laatst dat je een doktersverklaring nodig hebt als je medicijnen gebruikt… Dat werd het dus niet, dus ben ik met een paar anderen maar gaan snorkelen de hele middag. Heeeeeel veel vissen gezien, Nemo ook gevonden! En ook een kleine haai en grote schildpadden. ’s Avonds kwam ik erachter dat mijn rug knal rood was dus de rest van het weekend ben ik maar zoveel mogelijk uit de zon gebleven! ’s Avonds zaten we lekker aan het strand bij een bar met allemaal vuurspuwers en vuurdansachtige dingen. De tweede avond was er een groot kampvuur en begon het te regenen, maar we hebben heerlijk om het vuur heen gedanst met de locals van het eiland! ’s Nachts ook nog gezwommen, want we waren toch al helemaal nat. Op zondag hebben we een hike door de jungle gemaakt van 3 uur. Super leuk maar wel heel vermoeiend en aardig wat krassen om mijn benen aangezien ik zo slim was geweest om alleen een korte broek mee te nemen! De dag daarna gingen we jammer genoeg alweer naar huis en gelukkig viel de busreis mee. Het was wel heel apart dat we ineens keihard remde want er staken een stuk of 8 olifanten over! Jammer genoeg was het super donker dus kon je ze niet echt duidelijk zien.
Het weekend erna ben ik maar een keer in Penang gebleven, we zijn naar de Snake Temple geweest waar maar 5 slangen te zien waren, dus dat viel een beetje tegen. Nog wel op de foto gegaan met een slang! We zijn naar Georgetown gegaan en daar wat wezen eten in Little India en naar de grootste tempel van Maleisië geweest, Kek Lok Si. Ook zijn we naar de Penang Hill geweest, met een kabelbaan omhoog, wat een super mooi uitzicht had!
Het weekend daarna zijn we naar de Cameron Highlands geweest, wat super koud was! (Oftewel 20 graden overdag en 10 ’s nachts!!!) We waren en niet echt goed op voorbereid dus het was wel lekker als er ’s avonds een vuurtje was om een beetje op te warmen. De eerste dag hebben we scooters gehuurd en zijn we naar een tempel geweest en toen begon het jammer genoeg keihard te regenen en zonder jas of iets dergelijks is dat niet heel erg fijn… Daarna gingen we richting de thee plantages, maar de handrem van de scooter was ineens kapot! Wij bellen (5x) de eigenaar en die zegt dat hij zal komen. Na een uur gewacht te hebben bellen we nog maar een keer op en wordt er gezegd dat hij helemaal niet van plan was om te komen… Erg fijn allemaal, toen maar doorgereden met de achterrem. Na de theeplantages en de thee fabriek gingen we naar de Butterfly & Insect Farm, waar ik echt de grootste kikkers ooit heb gezien! Niet mijn favoriet… Vervolgens gingen we naar de Strawberry Farm waar we heeeeerlijk aardbeien en slagroom en scones hebben gegeten. Aan het eind kregen we ook nog eens een lekke band, waardoor we weer heel lang moesten wachten. (Ik denk dat het een hobby is van Maleisische mensen om anderen te laten wachten en het liefst zo lang mogelijk!) De volgende dag zijn we vroeg opgestaan om een trekking tocht door de jungle te doen! 2 Km ophoog geklommen door de jungle! Best vermoeiend en aangezien het ook nog ging regenen was het nogal koud en niet waterdichte schoenen helpen ook niet echt met al die regen en modder. Na langer dan 2 uur klimmen waren we eindelijk bovenaan en GELUKKIG stond er een taxi die ons wel naar huis wilde brengen! Nadat hij natuurlijk eerst een andere groep naar huis had gebracht en wij eerst nog een uur moesten wachten. Later die dag zijn we naar de nachtmarkt geweest en maar eens vroeg naar bed! De dag daarna weer naar huis naar de warmte!

• 15 Oktober 2012 - 10:47

Nel De Jong:

Ha Loes,

Ik ben de eeste die reageert!
    Wat een acties in de weekenden. Zo zie je wel veel van het land waar je heen ging om te studeren.
    Leuk om te lezen wat je je allemaal doet en ziet.

Mamma

• 15 Oktober 2012 - 11:51

Melanie:

Wowww wat doe je leuke dingen! Echt gaaf. Nou jij zal wel geen spijt hebben daar. Wel jammer van het duiken.
    Enne je moet je wel wat beter voorbereiden hoor met al je activiteiten :-P

Dikke knuffeltjes

• 15 Oktober 2012 - 15:12

Hilde:

Goed bezig soepkip haha! Eens met Mel d'r opmerking ;) Wel superleuk dat jullie al zoveel gedaan hebben!
    xx

• 15 Oktober 2012 - 23:33

Lama ~~:

Niet eens op de foto geweest met zo'n leuke kikker?
    Klinkt echt gaaf! Eens met Mellie en Hilde ;)

• 17 Oktober 2012 - 19:57

Joke:

Wat zal jij een geduldig meisje zijn geworden wanneer je terug komt. Alhoewel het tempo van bezichtingen/activiteiten blijft maar doorgaan. Het blijft leuk om mee te genieten. Gr. Joke en Leo

• 18 Oktober 2012 - 17:07

T'Ria & O'Kees:

Hoi Loes,

Wat hebjij al veel gezien zeg.
    Heb je nu ook nog tijd om te leren?
    Gisteren was je moeder bij ons we hebben haar maar gefeliciteerd met jou 21e verjaardag.
    Maar nu doen we het jou ook maar al is het een dag te laat .
    Van harte gefeliciteerd enhopelijk nog veel gezonde jaren na deze.

Hartelijke groetenvan ons en tot ziens.

• 02 Februari 2013 - 22:50

Mf:

misschien is salou toch beter voor jou