Thailand - Koh Phi Phi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Loes jong - WaarBenJij.nu Thailand - Koh Phi Phi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Loes jong - WaarBenJij.nu

Thailand - Koh Phi Phi

Blijf op de hoogte en volg Loes

31 Oktober 2012 | Thailand, Krabi

Ik heb eerst even een lekker rustig weekje gehad met mijn verjaardag natuurlijk! ’s Ochtends lekker aan het zwembad gehangen, ’s middags wezen shoppen en ’s avonds eerst een feestje in mijn appartement en daarna naar Georgetown gegaan! Daar heb ik nog 100 euro gewonnen ook voor nog niet eens 1 minuutje dansen op het podium! Lekker de Aziaten verslagen!
Na een rustig weekje hebben we maar een bus naar Thailand geboekt! Vlak voordat we vertrokken ben ik er achter gekomen dat het niet handig is om tegen geparkeerde motors aan te lopen als die (blijkbaar) nog heet zijn… Dus nu heb ik een prachtige grote brandwond op mijn been. (Wees maar niet bang pap, Ja ik heb het gekoeld, Ja lang genoeg en ja nog vaker gekoeld en ja en van alles opgesmeerd zodat het niet gaat ontsteken en ja zoveel mogelijk uit de zon gebleven het hele weekend….…)
We gingen dus met een groep van 9 naar Thailand naar Krabi. Busreis duurde 9 uur ongeveer, maar gelukkig minstens de helft van de tijd geslapen! Daar eenmaal aangekomen gingen we wat eten en daarna naar een local barretje waar wij de enige waren en een paar Thaise oude mannetjes. Zij pakte de gitaar en trommels erbij en we hebben heel wat af lopen zingen! De volgende ochtend vertrokken we naar het eiland Koh Phi Phi, klein eiland maar erg gezellig en druk! Veel plekken daar zijn verwoest de tsunami en het is nog steeds een grote rotzooi. We sliepen in schattige strandhuisjes met direct uitzicht op de blauw groene zee en strand! Was echt super mooi! ’s Middags zijn we lekker wezen kajakken en zwemmen. ’s Avonds gingen we naar de grootste bar op het strand waar allemaal vuurshows worden gehouden, met stokken in het rond gooien, op een paar meter hoge touw lopen met vuur erbij. Ik en Eva hebben nog (vuur) touwtje gesprongen en limbo gedanst onder het vuur door. Er was een Thaise man die met zijn dreadlocks zijn haar recht overeind had staan en dat wilde ik natuurlijk ook, dus had hij een stok gezocht en in mijn haar gedaan! Zal er natuurlijk erg charmant uit! De volgende ochtend gingen we rots beklimmen wat toch wel iets moeilijker was dan het in het begin leek! Daarna maar een dutje gedaan en weer uitgebreid gegeten en weer naar de bar op het strand. De dag erna gingen we met Captain Bob’s Booze Cruise zeilen om het eiland heen. Lekker in de kajak achter de boot aan gehangen, gesnorkeld en wezen zwemmen en mooie stranden bekeken. We zijn ook nog van een 12 meter hoge klif afgesprongen! Toch wel eng als je daar bovenop staat en moet springen! We hebben nog grotten bekeken en een prachtige zonsondergang gezien ???. Die avond weer naar het strand geweest en onze gezichten volg geschminkt met glow in the dark verf. Ik heb daar echt een geweldig weekend gehad! Nu alleen even bijslapen en aan mijn essays beginnen! Net een presentatie gehad en donderdag mijn eerste tentamen! Deze week en weekend zal het vooral een studietijd worden, want tja dat moet ook nog gebeuren! Gelukkig is de volgende reis alweer geboekt naar Cambodja en Laos!

  • 31 Oktober 2012 - 08:42

    Melanie:

    AAAAH jeetje alweer zo veel leuke dingen. Maar goed dat je et allemaal op schrijft ;-). Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt. Mis je wel hoor!! Ik ga nu je foto's eens bekijken Hihi. Doei poepie! Xx mel

  • 31 Oktober 2012 - 09:36

    Jus:

    Wauw Loes! Wat vet allemaal! Zo onwerkelijk wat jij allemaal mee maakt vergeleken met mijn regenachtige studie leventje hier hahaha! Je foto's zijn ook super vet! Doet je been pijn?

  • 31 Oktober 2012 - 19:14

    Hilde:

    Wat een leuke dingen allemaal!!! En superleuke foto's op facebook. Heb zin in januari!! xx

  • 01 November 2012 - 13:55

    Joke:

    Ha die Loes, vrouw, vrouw wat maak jij veel mee. En dan ook nog studeren. Dit neemt niemand jou meer af. Hééérlijk! groetjes Joke, natuurlijk ook namens Leo.

  • 12 November 2012 - 07:41

    Marit:

    okay Loes, ik ben nu officieel stinkend jaloers! Wat een avonturen. Echt leuk om te lezen. Ook goed om te lezen dat je ook wel eens studeert ;-) Ik begon me al zorgen te maken.
    groeten,
    Marit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 13584

Voorgaande reizen:

13 December 2015 - 20 April 2016

Zuid-Amerika

31 Januari 2014 - 15 Juni 2014

Masterthesis in Zuid-Afrika

31 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

Studeren in Maleisië!

Landen bezocht: